vineri, 20 noiembrie 2009

O zi ubbistică

De trei ani fac naveta în oraşul „nu-i stres”-ului. Şi singurele concluzii pe care le pot trage despre aşa zisa superioritate ardelenenească este că ea există doar în mintea oamenilor. Şi atât. Se numeşte autosugestie.

Universitatea Babeş-Bolyai este o instituţie ardelenească de prestigiu, cu o părere foarte bună despre ea însăşi. Şi consideră că acesta este singurul criteriu care contează.

Ca oriunde ai oameni deosebiţi şi ca oriunde în România te izbeşti de o neseriozitate teribilă.

Vinerea nu am de obicei cursuri, dar azi aveam un curs reprogramat pe motiv că miercuri ne furase cineva sala. Te trezeşti de dimineaţă, îţi iei laptopul după tine pentru o prostie de prezentare numai pentru a merge la şcoală pentru a afla că nici azi nu se ţine cursul. Desigur, studentul îşi permite deja o a doua zi pe drumuri degeaba şi o a doua reprogramare. El are foarte mult timp la dispoziţie şi nu merită prea mult respect. Consider când profesorul respectiv trimite cu o seară înainte ceva anunţ pe mail, putea anunţa oamenii să stea acasă. Dar e greu...

Apoi seara vrei să beneficiezi de avantajul de a fi student UBB. Să mergi la bazinul de înot. Unde ai mai fost şi săptămâna trecută. Când ai observat că nu e aşa de terminat precum s-au lăudat băieţii. Că nu există vestiare, duşurile înseamnă o cameră unde te dezbraci de faţă cu alte femei şi unde ai geamuri prin care se poate privi pe afară, unde se merge încălţat până lângă apă şi există dâre de nămol. Avantajul e că bazinul în sine e simpatic şi că e moca.

Azi când încerc să intru mi se spune că trebuie să am cască pe cap. Eu am ditamai părul care era strâns într-un coc pe vârful capului. Nu se pot cumpară astfel de obiecte de pe acolo, nu este de ajuns că este strâns părul. Regulă nouă. Nu este toată lumea obligată, numai cei cu părul lung. Portarul evident decide cine are păr lung sau scurt.

Super! S-au rezolvat toate celelalte probleme şi aveau probleme cu părul. Mai ales cel care pică miraculos din cocuri. Poate îmi va găsi domnul Marga o cască în care să-mi încapă părul. Mă întreb dacă după această regulă nu se mai curaţă bazinul? E criză şi toată lumea economiseşte.

Este doar o zi cu două drumuri degeaba. Două dovezi clare că UBB-ul nu dă doi bani pe studenţii săi decât în zilele în care plătesc taxe şi că face regulile în timpul jocului. Nu ne pasă de timpul sau de viaţa studenţilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu